Слобідська громада

Одеська область, Подільський район

КОНСУЛЬТАЦІЇ З ГРОМАДСЬКІСТЮ ( ГРОМАДСЬКІ ОБГОВОРЕННЯ )

Консультації з громадськістю проводяться з метою залучення громадян до участі в управлінні державними справами, надання можливості для їх вільного доступу до інформації про діяльність органів виконавчої влади, а також забезпечення гласності, відкритості та прозорості діяльності зазначених органів. Проведення консультацій з громадськістю має сприяти налагодженню системного діалогу органів виконавчої влади з громадськістю, підвищенню якості підготовки рішень з важливих питань державного і суспільного життя з урахуванням громадської думки, створенню умов для участі громадян у розробленні проєктів таких рішень.

Питання, які повинні бути винесені на громадське обговорення

В обов'язковому порядку проводяться консультації з громадськістю у формі публічного громадського обговорення та/або електронних консультацій з громадськістю щодо проектів нормативно-правових актів, які:

  • стосуються конституційних прав, свобод та обов'язків громадян;
  • стосуються життєвих інтересів громадян, у тому числі впливають на стан навколишнього природного середовища;
  • передбачають провадження регуляторної діяльності у певній сфері;
  • визначають стратегічні цілі, пріоритети і завдання у відповідній сфері державного управління (у тому числі проекти державних і регіональних програм економічного, соціального і культурного розвитку, рішення стосовно їх виконання);
  • стосуються інтересів територіальних громад, здійснення повноважень місцевого самоврядування, делегованих органам виконавчої влади відповідними радами;
  • визначають порядок надання адміністративних послуг;
  • стосуються правового статусу громадських об'єднань, їх фінансування та діяльності;
  • передбачають надання пільг чи встановлення обмежень для суб'єктів господарювання та інститутів громадянського суспільства;
  • стосуються присвоєння юридичним особам та об'єктам права власності, які за ними закріплені, об'єктам права власності, які належать фізичним особам, імен (псевдонімів) фізичних осіб, ювілейних та святкових дат, назв і дат історичних подій;
  • стосуються витрачання бюджетних коштів (звіти головних розпорядників бюджетних коштів за минулий рік).

Публічне громадське обговорення передбачає:

  • конференції та форуми;
  • громадські слухання;
  • засідання за круглим столом;
  • збори;
  • зустрічі (наради) з громадськістю;
  • інтернет-конференції, відеоконференції.

У рамках публічного громадського обговорення можуть проводитися засідання громадських рад, інших допоміжних органів, утворених при Міністерстві з питань стратегічних галузей промисловості України. Консультації з громадськістю мають на меті отримання зворотного зв'язку.

Вибір способу та форми проведення консультацій з громадськістю залежить значною мірою від:

  • самого акта, його значущості, складності питання, щодо якого проводяться консультації;
  • цілей проведення консультацій (отримати пропозиції чи зауваження, отримати підтримку громадськості тощо);
  • періоду часу для підготовки та проведення консультацій;
  • наявності людських і фінансових ресурсів для проведення обговорення.

За результатами консультацій з громадськістю готується звіт, що має містити:

  • найменування органу виконавчої влади, який проводив обговорення;
  • зміст питання або назва проекту акта, що виносився на обговорення;
  • інформація про осіб, що взяли участь в обговоренні;
  • інформація про пропозиції, що надійшли до Міністерства з питань стратегічних галузей промисловості України за результатами обговорення, із зазначенням автора кожної пропозиції; .
  • інформація про врахування пропозицій та зауважень громадськості з обов'язковим обґрунтуванням прийнятого рішення та причин неврахування пропозицій та зауважень;
  • інформація про рішення, прийняті за результатами обговорення.

Постанова КМУ від 3 листопада 2010 р. N 996


ПОРЯДОК
проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики  органами виконавчої влади

 1. Цей Порядок визначає основні засади залучення громадськості до процесу формування та реалізації державної політики Кабінетом Міністрів України, міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, районними, Київською та Севастопольською міськими держадміністраціями (далі — органи виконавчої влади).

2. Залучення громадськості до процесу формування та реалізації державної політики здійснюється з метою розвитку демократії та громадянського суспільства, забезпечення прозорості та відкритості діяльності органів виконавчої влади, налагодження системного діалогу органів виконавчої влади з громадськістю, створення умов для участі громадськості  у розробці рішень органів виконавчої влади з важливих питань державного і суспільного життя на основі широкої гласності, порівняння і врахування різних думок та пропозицій, сприяння в усвідомленні громадянами своєї ролі у формуванні державної політики та прийнятті державних рішень, а також  відповідальності за цей процес.

3. Консультації з громадськістю проводяться з найважливіших питань соціального та економічного розвитку у формі публічного  громадського  обговорення (безпосередня) та вивчення  громадської думки (опосередкована).

4. На консультації з громадськістю в обов’язковому порядку виносяться проекти Програми діяльності Кабінету Міністрів України, Державної програми економічного і соціального розвитку України, державного  та місцевих бюджетів, програм соціально-економічного розвитку регіонів, нормативно-правових актів, що стосуються прав громадян, їх свобод і законних інтересів, а також: звіти про діяльність органів виконавчої влади, виконання державного та місцевих бюджетів.

5. Публічне громадське обговорення проводиться шляхом:

теле- або радіодебатів, дискурсів, діалогів та інших передач, а також на сторінках друкованих засобів масової інформації;

громадських слухань, нарад, “круглих столів”, конференцій, семінарів, зустрічей, зборів тощо;

телефонних “гарячих ліній”, інтернет-конференцій, організації діяльності громадських приймалень. 

6. Для вивчення  громадської думки проводяться:

соціологічні дослідження та спостереження, опитування, анкетування, контент-аналіз інформаційних матеріалів, інтерв’ю, фокус-груп тощо;

моніторинг засобів масової інформації;

збирання інформації шляхом розміщення поштових скриньок, запровадження спеціальних рубрик у друкованих та електронних засобах масової інформації, опублікування думок різних соціальних груп, коментарів,  відгуків, листів громадян тощо та аналіз, вивчення, систематизація та узагальнення цієї інформації.

7. Конкретні форми та методи проведення консультацій з громадськістю визначаються органом виконавчої влади за пропозицією громадської ради.

8. Проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики забезпечує відповідний орган виконавчої влади.

9. Орган виконавчої влади за участю громадської ради та з урахуванням пропозицій громадськості розробляє та затверджує щорічні  плани проведення консультацій з громадськістю.

План проведення консультацій з громадськістю затверджується за  30 днів до початку року та оприлюднюється у засобах масової інформації, на веб-сайті органу виконавчої влади  з наданням  роз’яснення щодо цілей яких планується досягти у процесі проведення консультацій.

10. План проведення консультацій з громадськістю міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій подається громадській ради  при Кабінеті Міністрів України.

План проведення консультацій з громадськістю райдержадміністрацій подається громадській раді  обласної, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій.

11. У разі потреби за пропозицією громадської ради або органу виконавчої влади можуть проводитися консультації з громадськістю з актуальних питань, не включених до плану.

12. Об’єднання громадян мають право ініціювати в установленому порядку розгляд не передбаченого планом консультацій з громадськістю питання у разі подання громадській раді або органу виконавчої влади пропозицій не менше ніж трьох організацій щодо проведення консультацій з громадськістю.

13. Заходи, пов’язані з проведенням консультацій з громадськістю, здійснюються за затвердженим органом виконавчої влади планом, який розробляється зазначеним органом разом з громадською радою.

14. Інформаційне повідомлення про проведення консультацій з громадськістю оприлюднюється органами виконавчої влади в установленому порядку в засобах масової інформації, через державні телерадіоорганізації, на веб-сторінці відповідного органу виконавчої влади.

15. Органи виконавчої влади під час проведення консультацій з громадськістю взаємодіють із засобами масової інформації відповідно до Законів України “Про інформацію” і “Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації”, надають їм необхідні інформаційно-аналітичні матеріали.

16. Органи виконавчої влади залучають в установленому порядку органи місцевого самоврядування до участі в проведенні консультацій з громадськістю, забезпечують їх необхідними інформаційно-аналітичними та іншими матеріалами. 

17. За результатами проведення консультацій з громадськістю орган виконавчої влади здійснює  коригування стратегії розвитку відповідної галузі або сфери діяльності, а також плану проведення консультацій з громадськістю.

18. Узагальнені результати проведення консультацій з громадськістю та прийняте рішення міністерства, інші центральні органи виконавчої влади, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації надсилають громадській раді при Кабінеті Міністрів України, райдержадміністрації - громадській раді  обласної,  Київської та Севастопольської міської держадміністрації.

19. Для проведення моніторингу урахування органами виконавчої влади пропозицій громадськості утворюються громадські ради при органах виконавчої влади.

20. Публічне громадське обговорення здійснюється  в такому порядку:

ініціювання проведення публічного громадського обговорення;

прийняття рішення про проведення публічного громадського обговорення;

визначення питання (проблеми) обговорення;

формування експертних пропозицій щодо альтернатив вирішення питання;

оприлюднення інформації про проведення громадського обговорення;

забезпечення репрезентативної участі соціальних груп в публічному громадському обговоренні;

обговорення та збір інформації про оцінку громадськістю ефективності запропонованих рішень, їх альтернатив;

проведення аналізу негативних і позитивних наслідків державних рішень для різних  соціальних груп;

врахування результатів обговорення під час прийняття рішення органом виконавчої влади;

оприлюднення результатів обговорення, прийнятого рішення та його обґрунтування, а також відомостей щодо врахування поданих пропозицій у засобах масової інформації, на веб-сторінках органів виконавчої влади.

21. У плані заходів з організації та проведення публічного громадського обговорення, який розробляється громадською радою і затверджується органом виконавчої влади, передбачається:

проведення інформаційної кампанії для надання попередньої інформації про питання, винесене на публічне обговорення;

регламент  подання пропозицій та участі громадськості в обговоренні;

здійснення заходів щодо забезпечення репрезентативності соціальних груп (залучення до участі їх представників, виходячи із соціальної структури суспільства, бази зареєстрованих об’єднань громадян, що діють у цій галузі, сфері чи регіоні);

проведення аналізу результатів прийняття альтернативних рішень  для кожної соціальної групи;

розроблення плану підготовки та проведення заходів;

проведення моніторингу та оцінки результатів обговорення;

спосіб та строк оприлюднення результатів обговорення;

урахування результатів обговорення під час прийняття рішення та інформування про це громадськості;

утворення робочої групи для опрацювання пропозицій;

вирішення інших організаційних питань.

22. В інформаційному повідомленні про проведення публічного громадського обговорення містяться:

найменування органу виконавчої  влади, який проводить публічне громадське обговорення;

опис питання (проблеми) або проект документа, винесені на публічне громадське обговорення;

варіанти вирішення питання із зазначенням позитивних і негативних характеристик кожного рішення;

позитивні і негативні результати  прийняття кожного альтернативного рішення для соціальних груп;

визначення соціальних груп населення, на які впливає або може вплинути  прийняття рішення з питання, винесеного на публічне громадське обговорення, і спосіб  забезпечення  в обговоренні рішення з даного питання представників визначених груп населення;

регламент участі громадськості в публічному громадському  обговоренні;

строки, місце, час проведення заходів, порядок обговорення, акредитації представників засобів масової інформації, реєстрації учасників;

адреса, строк та форма, в якій можуть надходити письмові пропозиції, відгуки та виступи;

координати для зв’язку з відповідальними працівниками, які надають консультації та роз’яснення щодо обговорюваного питання;

строк і спосіб оприлюднення результатів обговорення.

23. Публічне громадське обговорення розпочинається з дня оприлюднення інформаційного повідомлення про його проведення.

24. Строк проведення публічного громадського обговорення, визначається органом виконавчої влади за пропозицією громадської ради цього органу і не повинен бути меншим ніж один місяць та більшим ніж три місяці.

25. У ході обговорення реєстрацію пропозицій і зауважень проводить робоча група, що утворюється громадською радою.

26. Реєстрації підлягають:

письмові пропозиції і зауваження, у тому числі надіслані електронною поштою, через мережу Інтернет, засоби масової інформації;

пропозиції громадських організацій, політичних партій та інших об’єднань громадян;

усні пропозиції і зауваження (у тому числі висловлені по телефону) з обов’язковим зазначенням прізвища, ім’я та по батькові, адреси і місця роботи громадянина.

У разі проведення громадських слухань, „круглих столів”, нарад тощо ведеться протокол.

27.  Анонімні пропозиції не реєструються і не розглядаються.

28. Робоча група узагальнює інформацію та подає її на розгляд громадської ради і органів виконавчої влади.

29. Зауваження і пропозиції, які надійшли під час публічного громадського обговорення, протягом місяця ретельно вивчаються та аналізуються органом виконавчої влади.

30. За результатами публічного громадського обговорення орган виконавчої влади проводить аналіз ставлення соціальних груп населення до вирішення зазначеного питання.

31. Результати публічного громадського обговорення враховуються органом виконавчої влади під час прийняття остаточного рішення або беруться до уваги для подальшої роботи.

32.  Результати публічного громадського обговорення доводяться органом виконавчої влади до громадськості шляхом оприлюднення в засобах масової інформації з обов`язковим  обґрунтуванням прийняття рішення  та відхилення альтернативних рішень.

33. План здійснення заходів щодо вивчення громадської думки передбачає:

а) вивчення органами виконавчої влади потреби у проведенні дослідження громадської думки з того чи іншого питання соціально-економічного життя;

б) визначення:

пріоритетних питань, щодо яких необхідне вивчення громадської думки,  варіантів їх вирішення, строків проведення дослідження;

організації-партнера для проведення вивчення громадської думки;

форм, методів, ступеня репрезентативності досліджень;

джерел фінансування;

в) проведення дослідження та отримання його підсумкової інформації.

34. У підсумковій інформації про результати вивчення громадської думки відображаються такі відомості:

інформація про регіон чи окрему соціальну групу, щодо якої проводилися дослідження;

тема та питання дослідження;

методи та форми дослідження, його репрезентативність;

ступінь допустимого відхилення від обраної моделі дослідження;

виконавець дослідження;

джерела фінансування;

урахування громадської думки під час прийняття органом виконавчої влади остаточного рішення;

обов’язкове зазначення причин неприйнятності позиції громадськості у разі, коли думка громадськості не врахована.

35. Для організації процесу вивчення громадської думки органи виконавчої влади відповідно до законодавства можуть укладати договори з дослідницькими організаціями, окремими фахівцями, експертами, об’єднаннями громадян на умовах тендерного відкритого конкурсу на проведення фахових, науково обґрунтованих соціологічних досліджень з метою одержання об’єктивної та достовірної інформації про громадську думку.

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Створення нового проекту

Ви можете вказати варіанти відповідей для голосування, якщо це потрібно.

Додати файл
Додати файл
Додати файл
Додати файл
Увага! З метою недопущення маніпуляцій суспільною думкою редагування ТА ВИДАЛЕННЯ даного проекту після його збереження буде не можливим! Уважно ще раз перевірте текст на предмет помилок та змісту.

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Авторизація

УВАГА!

Шановні користувачі нашого сайту. В процесі авторизації будуть використані і опубліковані Ваші:

Прізвище, ім'я та по батькові, Email, а також регіон прописки.

Решта персональних даних не будуть зберігатися і не можуть бути використані без Вашого відома.

Погоджуюсь на передачу персональних даних