БУДЬТЕ ОБЕРЕЖНІ НА ЗАЛІЗНИЦІ!
Дата: 30.07.2021 13:27
Кількість переглядів: 978
Цілком обгрунтовано залізницю називають зоною підвищеної небезпеки. При високій інтенсивності та підвищених швидкостях руху поїздів, при величезних обсягах перевезень залізниця несе певну небезпеку для людей, що проживають поблизу неї або користуються її послугами. Перебуваючи поблизу залізничних колій, потрібно бути пильним самому та уважним до оточуючих.Життя людини є найвищою цінністю. Але, на жаль, потрібно констатувати, що в результаті невиробничого травматизму щорічно під колесами поїздів, внаслідок ураження електричним струмом від контактної мережі та інших причин на територіях залізниць гинуть сотні людей.За інформацією ВП “Одеська об’єднана дирекція залізничних перевезень” станом на 01.07.2021 року на станціях, перегонах регіональної філії “ Одеська залізниця” внаслідок наїзду залізничного рухомого складу, падіння з нього або інших видів впливу отримали травми різного ступеню важкості 32 громадянина, з них 21 зі смертельним наслідком . За аналогічний період 2020 року травмовано 20 , з них зі смертельним наслідком 12. Серед травмованих 4 дітей віком до 16 років, при цьому одна дитина загинула. У 2020 році було травмовано 2 дітей.Аналіз випадів травмування сторонніх залізничному транспорту осіб свідчить про те, що більшість випадків сталася внаслідок порушення потерпілими Правил безпеки громадян на залізничному транспорті України. Дуже почастішали нещасні випадки з дітьми, які полюбляють вилізти на дахи вагонів для здійснення фотографій та селфі - де і трапляються випадки враження електрострумом вмсокої напруги.Матеріали службових розслідувань, які проводяться по кожному нещасному випадку, говорять що переважна їх більшість трапилась внаслідок халатного відношення потерпілих громадян до свого життя і здоров’я.Профілактиці невиробничого травматизму, на залізничному транспорті традиційно приділяється підвищена увага. Плануються і виконуються роботи по будівництву і ремонту пішохідних настилів, мостів, пасажирських платформ, огородженню особливо небезпечних ділянок, освітленню, облаштуванню переїздів автоматичними шлагбаумами і сигналізацією, забезпечується систематичне інформування пасажирів через поїзну і вокзальну радіомережу про необхідність суворого дотримання правил проїзду по залізниці та особистої безпеки, встановлення попереджувальних плакатів і написів, виконуються інші організаційні та технічні заходи.В основному травми стаються в результаті недотримання елементарних вимог, як загальноприйнятих норм поведінки, так і визначених Правилами безпеки на залізничному транспорті.Діти піднімаються на дахи вагонів, безтурботно бродять по залізничних коліях. Основними причинами травмування залізничним рухомим складом і ураження електрострумом контактної мережі, як показує аналіз, є незнання і порушення правил безпеки, невиправданий поспіх, небажання користуватися пішохідними мостами, тунелями та настилами, а часом пустощі і хуліганство. Нерідко залізниця стає «пішохідною». Ходіння по коліях завжди пов'язане з небезпекою для життя. Поїзд, що рухається зупинити непросто. Його гальмівний шлях в середньому становить близько тисячі метрів. Поїзд, що рухається зі швидкістю 100 км/год, за 1 секунду долає близько 30 метрів. А пішоходу, для того, щоб перейти через залізничну колію, потрібно не менше 5 секунд. Тим більше, що молоді люди при перетині колій часто відволікаються, користуючись навушниками для прослуховування музики або на розмови по мобільному телефону , зайняті розмовою з другом, подругою під час переходу через залізничні колії, і може навіть складають вірші чи рахують зорі при цьому, не чують сигналів, що подаються машиністом.Лише на перший погляд можуть здатися безпечними нерухомі вагони. Підходити до них менше ніж на п'ять метрів заборонено: кожен вагон на станції знаходиться в роботі і в будь-який момент може почати рух. Небезпечними є і виступаючі частини рухомого складу, за них може зачепитися одяг людини, яка проходить поблизу. До травмування може призвести вплив повітряного потоку, що виникає між двома рухомими поїздами, сила такого потоку складає 16 тонн. Саме тому, перебуваючи на території залізниці необхідно пам'ятати і дотримуватися вимог безпеки: переходити і переїжджати залізничні колії лише у спеціально відведених для цього місцях, стежити за сигналами технічних засобів – світлофора, переїзної сигналізації (незалежно від стану та наявності шлагбаума), уважно слухати оголошення про можливі пересуваннях рухомого складу. Не допускається їзда по пасажирській платформі або перону на велосипедах, скейтбордах, роликах, а також перехід колії в районі стрілочних переводів та районах, з інтенсивним маневровим рухом. У таких місцях не влаштовуються пішохідні переходи, а можливі лише технологічні маршрути для працівників залізниці, користуватися якими громадянам заборонено.
Не слід забувати про ризики, які являють собою залізничні об'єкти, контактна мережа. Часто трапляються випадки, коли сторонні громадяни, піднімаючись на вагон, наближаються на неприпустимо близьку відстань до контактної мережі, потрапляють під високу напругу (27,5 тис. Вольт змінного або 3000 Вольт постійного струму), отримують травми та гинуть.Нагадуємо правила поведінки при знаходженні на об'єктах залізничного транспорту:
НЕБЕЗПЕЧНО ДЛЯ ЖИТТЯ:
• Переходити залізничні колії в невстановлених місцях!
• Перебігати або переходити залізничні колії перед рухомим складом! (гальмівний шлях поїзда - до 1000 м).
• Підніматися на дах вагонів поїздів!
• Чіплятися, висіти на підніжках вагонів, заплигувати і зістрибувати з них під час руху поїзда!
• Під час руху поїзда відкривати двері вагону!
• Ходити і грати ДІТЯМ в рухливі ігри поблизу залізничного полотна!