«До уваги платників податків!» АКТУАЛЬНІ НОВИНИ ДЕРЖАВНОЇ ПОДАТКОВОЇ СЛУЖБИ!
Головне управління ДПС в Одеській області звертає увагу платників щодо ведення обліку платежів в органах ДПС через Електронні сервіси та удосконалення відповідних сервісів для платників податків.
«Електронний кабінет» - інформаційно-комунікаційна система, вхід до якої здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через вебпортал ДПС https://tax.gov.ua.
Для практичного застосування норм податкового законодавства щодо ведення обліку платежів, користування Електронним кабінетом надає можливість працювати платникам з органами ДПС дистанційно, а саме:
-переглянути дані інтегрованої картки платника податку про стан розрахунків з бюджетом (нараховано, сплачено, переплата, податковий борг, штрафні (фінансові) санкції, пеня) у пункті меню «Стан розрахунків з бюджетом»;
-формувати платіжні документи щодо сплати податків, зборів та інших платежів до бюджету;
-створювати Запит про отримання витягу щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами за даними органів ДПС (форма «J/F1300207» в приватній частині електронного кабінету у пункті меню «Заяви, запити для отримання інформації»);
-переглянути інформації про рух коштів на єдиному рахунку та інформацію про залишок коштів на єдиному рахунку;
-спрямувати Заяву про повернення помилково та/або надмiру сплачених сум грошових зобов'язань та пенi (форма «J/F1302002») у пункті меню «Заяви, запити для отримання інформації»);
-здійснювати офіційне листування з органами ДПС України, отримувати адміністративні послуги, сплатити податкові платежі тощо.
Також зазначаємо, що вхід до особистого кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису.
____________________________________________________________________
Головне управління ДПС в Одеській області нагадує, що відповідно внесених змін до п. 5 розділу І наказу Міністерства фінансів України від 03.09.2013
№ 787 «Про затвердження Порядку повернення (перерахування) коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів» визначено, що заява про повернення (перерахування) коштів з бюджету в електронній формі подається з обов’язковим накладанням електронного підпису платника або уповноваженої особи, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису.
До заяви подаються засвідчені належним чином копії наступних документів:
- платіжної інструкції, яка підтверджує перерахування коштів до бюджету;
- судового рішення, засвідченого належним чином (у разі повернення судового збору (крім помилково зарахованого) та грошового стягнення за адміністративні правопорушення);
- документа, що підтверджує відповідні повноваження уповноваженої особи.
___________________________________________________________________
Законом України від 23 лютого 2024 року N 3603-IX "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення онлайн комунікації з платниками податків та уточнення окремих положень законодавства" (далі - Закон N 3603) врегульовано питання анулювання пені, нарахованої на грошове зобов'язання, що помилково сплачено платником на інший бюджетний рахунок.
Так, внесені Законом N 3603 зміни передбачають викладення в новій редакції підпункту 129.9.8 пункту 129.9 статті 129 Кодексу, яким встановлено, що пеня не нараховується, а нарахована пеня підлягає анулюванню у разі помилкової сплати платником податків грошового зобов'язання на інший бюджетний рахунок (без порушення законодавчо визначеного строку сплати податку або узгодженої суми грошового зобов'язання до бюджету).
Звертаємо увагу, що відповідно до підпункту 129.9.8 пункту 129.9 статті 129 Кодексу основною умовою підтвердження обставин помилкової сплати платником податків грошового зобов'язання на інший бюджетний рахунок є вчинення платником дій, передбачених статтею 43 Кодексу, щодо повернення помилково сплачених грошових зобов'язань.
Отже, для анулювання пені, передбаченої підпунктами 129.1.1, 129.1.3 пункту 129.1 статті 129 Кодексу за несвоєчасну сплату узгодженого грошового зобов'язання, необхідним є дотримання визначених обставин.
• Першою обставиною є сплата узгодженого грошового зобов'язання платником податків на інший бюджетний рахунок, ніж той, що передбачений для сплати того чи іншого податку, збору, платежу, контроль за якими покладено на контролюючі органи.
• Другою обставиною є сплата узгодженого грошового зобов'язання не пізніше законодавчо визначеного граничного строку сплати податку, збору, платежу.
• Третьою обставиною є подання платником податків до територіального органу ДПС за місцем адміністрування (обліку) помилково сплаченої суми заяви у довільній формі щодо повернення з бюджету помилково сплачених сум грошового зобов'язання (крім єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування) протягом 1095 днів від дня їх виникнення з обов'язковим зазначенням напряму перерахування таких коштів - на погашення грошового зобов'язання з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету. Разом із заявою рекомендуємо повідомляти про обставини своєчасної сплати узгоджених грошових зобов'язань на інший бюджетний рахунок, ніж той, що передбачений для сплати платежу, із зазначенням інформації щодо податкового періоду та реквізитів платіжної інструкції на перерахування відповідних коштів до бюджету.
Враховуючи зазначене, у разі дотримання платниками податків, підпункту 129.9.8 пункту 129.9 статті 129 Кодексу такі платники податків звільняються від фінансової відповідальності за вчинення податкових правопорушень.
________________________________________________________________
Головне управління ДПС в Одеській області нагадує платникам податків, що актуальні реквізити рахунків для сплати податків, зборів та платежів до державного та місцевого бюджетів, а також рахунки для сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування знаходяться на субсайті «Головного управління ДПС в Одеській області» вебпорталу ДПС в розділі «Рахунки для сплати платежів» за посиланням:
https://od.tax.gov.ua/rahunki-dlya-splati-platejiv
Крім того, в Електронному кабінеті платника наявна інформація про відкриті бюджетні рахунки, відповідно до відкритих інтегрованих карток по даному платнику.
_____________________________________________________________
Помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов’язання підлягають поверненню платнику відповідно до ст. 43 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VI (далі ПКУ), крім випадків наявності у платника податкового боргу (п. 43.1 ПКУ).
Не підлягають поверненню помилково та/або надміру сплачені суми грошових зобов’язань та пені платникам податку, щодо яких (та/або щодо засновників (учасників), кінцевих бенефіціарних власників яких) у порядку, встановленому Законом України «Про санкції», прийняті рішення про застосування спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), протягом строку застосування таких санкцій.
У разі наявності у платника податків податкового боргу, повернення помилково та/або надміру сплаченої суми грошового зобов'язання проводиться лише після повного погашення такого податкового боргу платником податків (п. 43.2 ПКУ).
Обов'язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов'язання є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум ПДФО) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.
Суми ПДФО повертаються контролюючим органом на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік за результатами проведення перерахунку загального річного оподатковуваного доходу платника податку (п. 43.3 ПКУ).
Заяву платник може подати як у паперовому вигляді так і в електронному вигляді. В електронному вигляді заява подається в Електронному кабінеті платника податків:
для юридичних осіб шаблон «J1302001»,
для фізичних осіб шаблон «F1302002».
У заяві має бути зазначено напрям перерахування коштів:
на рахунок платника податків у банку, небанківському надавачу платіжних послуг;
на єдиний рахунок (у разі його використання);
на погашення грошового зобов'язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету;
повернення у готівковій формі коштів у разі відсутності у платника податків рахунку в банку, небанківському надавачу платіжних послуг.
У разі повернення надміру сплачених податкових зобов’язань з ПДВ, зарахованих до бюджету з рахунка платника податку в системі електронного адміністрування податку на додану вартість у порядку, визначеному п. 2001.5 ПКУ, такі кошти підлягають поверненню виключно на рахунок платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість, а у разі його відсутності на момент звернення платника податків із заявою на повернення надміру сплачених податкових зобов’язань з податку на додану вартість чи на момент фактичного повернення коштів – шляхом перерахування на рахунок платника податків у банку, небанківському надавачу платіжних послуг (п. 43.41 ПКУ).
Контролюючий орган не пізніше ніж за п'ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви готує висновок про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету та подає його для виконання Казначейству України.
На підставі отриманого висновку Казначейство протягом п'яти робочих днів здійснює повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань та пені платникам податків згідно з Порядком інформаційної взаємодії Державної фіскальної служби України, її територіальних органів, Державної казначейської служби України, її територіальних органів, місцевих фінансових органів у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань та пені, затверджений наказом Мінфіну від 11.02.2019 р. № 60 (п. 43.5 ПКУ).
Повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань платникам податків здійснюється з бюджету, у який такі кошти були зараховані (п. 43.6 ПКУ).
_________________________________________________________________
Згідно з п. 42 прим. 1.2 ст. 42 прим. 1 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) Електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених ПКУ та іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання ПКУ та інших законів, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, в тому числі, шляхом, зокрема, проведення звірки розрахунків платників податків з державним та місцевими бюджетами, а також одержання документа, що підтверджує стан розрахунків, який формується автоматизовано шляхом вивантаження відповідної інформації з Електронного кабінету з накладенням кваліфікованого електронного підпису посадової особи контролюючого органу відповідно до вимог Закону України від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» із змінами.
Для отримання витягу з інформаційно-комунікаційної системи ДПС (далі – ІКС ДПС) щодо стану розрахунків платника з бюджетом та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (єдиний внесок) (далі – Витяг), платнику в приватній частині Електронного кабінету за допомогою пункту меню «Заяви, запити для отримання інформації» необхідно за основним місцем обліку створити та надіслати до відповідного органу ДПС запит «Про отримання витягу щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами за даними органів ДПС» (далі – Запит) за ідентифікатором форми J1300207 (для юридичних осіб) та F1300207 (для фізичних осіб).
При цьому, Запит за декілька календарних років платником податків подається за кожен календарний рік окремо, але не більше ніж за п’ять календарних років, відлік яких починається з року прийняття Запиту.
Платник податків отримує Витяг у пункті меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету у термін не пізніше 2-ого робочого дня після дня прийняття ІКС ДПС Запиту.
Постановою Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2020 року № 321 із змінами затверджено Порядок функціонування єдиного рахунка та виконання норм статті 35 прим. 1 Податкового кодексу України центральними органами виконавчої влади.
Відповідно до п. 4 розд. II Порядку ведення обліку податків, зборів та інших платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, внесених на єдиний рахунок, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23.03.2021 № 166, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 20 травня 2021 року. за № 667/36289, із змінами платник у приватній частині Електронного кабінету має можливість перегляду інформації про рух коштів на єдиному рахунку та доступ до інформації про залишок коштів на єдиному рахунку у пункті меню «Єдиний рахунок/Єдина картка платника».
____________________________________________________________________
Головне управління ДПС в Одеській області нагадує, що Порядок заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції під час сплати (стягнення) податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави, а також у разі їх повернення, затверджений наказом Мінфіну від 22.03.2023 р. № 148, застосовується у разі використання структурованого формату реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції відповідно до міжнародного стандарту ISO 20022 та визначає правила його заповнення, зокрема, під час сплати (стягнення) податків, зборів, платежів на бюджетні рахунки, відкриті в Казначействі, а також сплати (стягнення) єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на небюджетні рахунки, відкриті в Казначействі на ім'я територіальних органів ДПС.
Під час сплати податків, зборів, єдиного внеску платник у реквізиті «Призначення платежу» платіжної інструкції заповнює з переліку полів, наведених у п. 1 р. ІІ Порядку № 148, такі поля:
- «Код виду сплати». У цьому полі платник вказує код виду сплати, визначений Переліком кодів видів сплати, які використовуються платниками, згідно з додатком 1 до Порядку № 148;
- «Додаткова інформація запису». У цьому полі платник заповнює інформацію щодо переказу коштів у довільній формі. Суб'єкти господарювання, які проводять господарську діяльність на підставі ліцензії та/або спеціального дозволу, зазначають інформацію щодо звітного (податкового) періоду, за який сплачуються податкові зобов'язання, та дозвільного документа (вид дозвільного документа, номер, дата).
Приклади заповнення реквізиту "Призначення платежу" наведено в п. 1 розд. ІІ Порядку № 148.
Особливості заповнення реквізиту «Призначення платежу» при сплаті коштів на єдиний рахунок та приклади його заповнення наведено в п. 6 р. ІІ Порядку № 148.
______________________________________________________________
Єдиний рахунок – це рахунок, який платник податків за власним бажанням може відкрити в Казначействі та використовувати для сплати грошових зобов’язань та /або податкового боргу з податків, зборів, передбачених Податковим кодексом України (далі – ПКУ) та єдиного внеску. А також, це послідовність сплати податків зборів: недоїмка з єдиного соціального внеску, податкового боргу у тій послідовності, в якій він виник, окрім боргу з податку на додану вартість та акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового, а також, частини чистого прибутку до бюджетів державними та комунальними підприємствами та їх об’єднаннями.
Повідомлення про використання або відмову від використання єдиного рахунку подається платником податків в електронній формі через «Електронний кабінет». Платник податків має право повідомити про використання єдиного рахунку один раз протягом календарного року. На підставі такого повідомлення ДПС не пізніше наступного дня після його подання включає платника до реєстру платників, які використовують єдиний рахунок.
З початком використання єдиного рахунку платник податку зобов’язаний здійснювати сплату грошових зобов’язань податкового боргу та інших зборів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, через єдиний рахунок, крім сплати грошових зобов’язань або податкового боргу з податку на додану вартість та акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового, а також частини чистого прибутку до бюджетів державними та комунальними підприємствами та їх об’єднаннями.
Для зарахування коштів платник заповнює розрахункові документи відповідно до вимог заповнення реквізиту «Призначення платежу» розрахункового документу на переказ у разі сплати податків, зборів, платежів на бюджет рахунки та єдиного внеску.
Для формування реєстру платників з єдиного рахунку в розрізі окремого платника ДПС керується нормами ст.35 ПКУ з урахуванням черговості сплати, визначеної п.35 прим. 1.6 ст.35 прим.1 п 89.7 ст. 89 та п.131.2 ст. 131 ПКУ.
Порядок функціонування єдиного рахунку та виконання норм статті 35 ПКУ центральними органами виконавчої влади затверджений Постановою Кабінету Міністрів від 29 квітня 2020 № 321.
Метою ведення обліку руху коштів на єдиному рахунку є забезпечення своєчасності та повноти перерахування коштів, внесених на єдиний рахунок, на бюджетні рахунки для зарахування податків, зборів та інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, та/або на небюджетні рахунки органів ДПС, відкриті в Казначействі для зарахування єдиного внеску.
____________________________________________________________________
Головне управління ДПС в Одеській області повідомляє, що Міністерством фінансів України наказом від 01.08.2024 № 382 (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 16.08.2024 за № 1260/42605) (далі – Наказ № 382) змінено Порядок повернення (перерахування) коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2013 № 787, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 25.09.2013 за № 1650/24182 (із змінами).
Наказ № 382 опубліковано в бюлетені «Офіційний вісник України» від 11.09.2024 № 78 і він набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
___________________________________________________________________
Помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов’язання підлягають поверненню платнику відповідно до ст. 43 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VI (далі ПКУ), крім випадків наявності у платника податкового боргу (п. 43.1 ПКУ).
Не підлягають поверненню помилково та/або надміру сплачені суми грошових зобов’язань та пені платникам податку, щодо яких (та/або щодо засновників (учасників), кінцевих бенефіціарних власників яких) у порядку, встановленому Законом України «Про санкції», прийняті рішення про застосування спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), протягом строку застосування таких санкцій.
У разі наявності у платника податків податкового боргу, повернення помилково та/або надміру сплаченої суми грошового зобов'язання проводиться лише після повного погашення такого податкового боргу платником податків (п. 43.2 ПКУ).
Обов'язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов'язання є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум ПДФО) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.
Суми ПДФО повертаються контролюючим органом на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік за результатами проведення перерахунку загального річного оподатковуваного доходу платника податку
(п. 43.3 ПКУ).
Згідно з п. 43.4 ПКУ заява про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань та пені подається платником податків у довільній формі.
У заяві має бути зазначено напрям перерахування коштів:
• на рахунок платника податків у банку, небанківському надавачу платіжних послуг;
• на єдиний рахунок (у разі його використання);
• на погашення грошового зобов'язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету;
• повернення у готівковій формі коштів у разі відсутності у платника податків рахунку в банку, небанківському надавачу платіжних послуг.
У разі повернення надміру сплачених податкових зобов’язань з ПДВ, зарахованих до бюджету з рахунка платника податку в системі електронного адміністрування податку на додану вартість у порядку, визначеному п. 2001.5 ПКУ, такі кошти підлягають поверненню виключно на рахунок платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість, а у разі його відсутності на момент звернення платника податків із заявою на повернення надміру сплачених податкових зобов’язань з податку на додану вартість чи на момент фактичного повернення коштів – шляхом перерахування на рахунок платника податків у банку, небанківському надавачу платіжних послуг (п. 43.41 ПКУ).
Контролюючий орган не пізніше ніж за п'ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви готує висновок про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету та подає його для виконання Казначейству України.
На підставі отриманого висновку Казначейство протягом п'яти робочих днів здійснює повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань та пені платникам податків згідно з Порядком інформаційної взаємодії Державної фіскальної служби України, її територіальних органів, Державної казначейської служби України, її територіальних органів, місцевих фінансових органів у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань та пені, затверджений наказом Мінфіну від 11.02.2019 р. № 60 (п. 43.5 ПКУ).
Повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань платникам податків здійснюється з бюджету, у який такі кошти були зараховані (п. 43.6 ПКУ).
_________________________________________________________________
Головне управління ДПС в Одеській області повідомляє, що пiд час сплати податкiв, зборiв, iнших платежiв та єдиного внеску платники повиннi дотримуватися наступних правил заповнення обов'язкових реквiзитiв платiжної iнструкцiй з дотриманням вимог наказу Мiнiстерства фiнансiв України вiд 22.03.2023 № 148 «Про затвердження Порядку заповнення реквiзиту «Призначення платежу» платiжної iнструкцiї пiд час сплати (стягнення) податкiв, зборiв, митних, iнших платежiв, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соцiальне страхування, внесення авансових платежiв (передоплати), грошової застави, а також у разi їх повернення».
Юридичнi особи (далi - головнi підприємства) пiд час сплати податкiв, зборiв, iнших платежiв та єдиного внеску за фiлiї заповнюють yci обов'язковi реквiзити платiжної iнструкцiї, у т. ч.:
- реквiзит «Код платника» (податковий номер головного шдприємства);
- реквiзит «Код фактичного платника» (податковий номер фiлії);
- реквiзит «Призначення платежу».
Громадяни під час сплати податків, зборів, інших платежів та єдиного внеску за допомогою технічного пристрою (банківський автомат, платіжний термінал, програмно-технічний комплекс самообслуговування, програмно-апаратне середовище мобільного телефону, інший пристрій) та через каси надавачів платіжних послуг заповнюють усі обов'язкові реквізити платіжної інструкції, у т. ч.:
- реквізит «код фактичного платника» (податковий номер громадянина податків);
- реквізит «Призначення платежу».
При цьому реквізит «Код платника» містить код надавача платіжних послуг, з використанням технічного пристрою якого або через каси якого проводиться готівковий розрахунок.
Особливо звертаємо увагу платників податків, які вступають в спадкування майна та відповідно будуть сплачувати податки, що вони повинні стати на облік в органах ДПС. При сплаті майнових податків в платіжних інструкціях платник спадкоємець повинен зазначати свій ідентифікаційний код та ПІБ, а не код та ПІБ фізичної особи, яка померла.
______________________________________________________________
Єдиний рахунок – це рахунок, який платник податків за власним бажанням може відкрити в Казначействі та використовувати для сплати грошових зобов’язань та /або податкового боргу з податків, зборів, передбачених Податковим кодексом України (далі – ПКУ) та єдиного внеску. А також, це послідовність сплати податків зборів: недоїмка з єдиного соціального внеску, податкового боргу у тій послідовності, в якій він виник, окрім боргу з податку на додану вартість та акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового, а також, частини чистого прибутку до бюджетів державними та комунальними підприємствами та їх об’єднаннями.
Повідомлення про використання або відмову від використання єдиного рахунку подається платником податків в електронній формі через «Електронний кабінет». Платник податків має право повідомити про використання єдиного рахунку один раз протягом календарного року. На підставі такого повідомлення ДПС не пізніше наступного дня після його подання включає платника до реєстру платників, які використовують єдиний рахунок.
З початком використання єдиного рахунку платник податку зобов’язаний здійснювати сплату грошових зобов’язань податкового боргу та інших зборів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, через єдиний рахунок, крім сплати грошових зобов’язань або податкового боргу з податку на додану вартість та акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового, а також частини чистого прибутку до бюджетів державними та комунальними підприємствами та їх об’єднаннями.
Для зарахування коштів платник заповнює розрахункові документи відповідно до вимог заповнення реквізиту «Призначення платежу» розрахункового документу на переказ у разі сплати податків, зборів, платежів на бюджет рахунки та єдиного внеску.
Для формування реєстру платників з єдиного рахунку в розрізі окремого платника ДПС керується нормами ст.35 ПКУ з урахуванням черговості сплати, визначеної п.35 прим. 1.6 ст.35 прим.1 п 89.7 ст. 89 та п.131.2 ст. 131 ПКУ.
Порядок функціонування єдиного рахунку та виконання норм статті 35 ПКУ центральними органами виконавчої влади затверджений Постановою Кабінету Міністрів від 29 квітня 2020 № 321.
Метою ведення обліку руху коштів на єдиному рахунку є забезпечення своєчасності та повноти перерахування коштів, внесених на єдиний рахунок, на бюджетні рахунки для зарахування податків, зборів та інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, та/або на небюджетні рахунки органів ДПС, відкриті в Казначействі для зарахування єдиного внеску.
____________________________________________________________
Відповідно до п. 37 Інструкції про безготівкові розрахунки в національній валюті користувачів платіжних послуг, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 29 липня 2022 року N 163, до обов'язкових реквізитів платіжної інструкції належать, зокрема, унікальний ідентифікатор отримувача або найменування / прізвище, власне ім'я, по батькові (за наявності), код отримувача та номер його рахунку, призначення платежу.
При перерахуванні коштів на єдиний рахунок отримувачем є Державна податкова служба України, на ім'я якої в Державній казначейській службі України відкрито єдиний рахунок.
Інформація щодо реквізитів єдиного рахунку (найменування, код та номер рахунку отримувача) повідомляється ДПС платнику через електронний кабінет у день включення такого платника до Реєстру платників, які використовують єдиний рахунок.
Для зарахування коштів на єдиний рахунок платник заповнює платіжну інструкцію на їх переказ відповідно до вимог Порядку заповнення реквізиту "Призначення платежу" платіжної інструкції під час сплати (стягнення) податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок), внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави, а також у разі їх повернення, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 22.03.2023 N 148, зі змінами та доповненнями (далі - Порядок N 148)
Відповідно до п. 6 розд. II Порядку N 148 при сплаті коштів на єдиний рахунок, відкритий у Казначействі на ім'я ДПС, платник у реквізиті "Призначення платежу" платіжної інструкції може:
1) не визначати напрям/напрями перерахування коштів з єдиного рахунка на бюджетні/небюджетні рахунки.
У такому випадку платник у реквізиті "Призначення платежу" платіжної інструкції заповнює тільки поле "Додаткова інформація запису" з інформацією щодо переказу коштів у довільній формі.
При цьому платник, використовуючи засоби електронного кабінету, може:
визначити напрям/напрями перерахування коштів з єдиного рахунка на бюджетні/небюджетні рахунки;
не визначати напрям/напрями перерахування коштів з єдиного рахунка. У такому разі кошти перераховуються з єдиного рахунка на бюджетні/небюджетні рахунки на підставі податкової інформації, визначеної п. 35 прим. 1.5 ст. 35 прим. 1 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року N 2755-VI;
2) самостійно визначити напрям/напрями перерахування коштів з єдиного рахунка на бюджетні/небюджетні рахунки.
У такому випадку платник у реквізиті "Призначення платежу" платіжної інструкції заповнює такі поля:
• "Номер рахунку";
• "Сума податку";
• "Інформація про податкове повідомлення (рішення)";
• "Додаткова інформація запису".
У полі "Номер рахунку" платник заповнює номер бюджетного/небюджетного рахунку;
у полі "Сума податку" платник заповнює суму, яка має бути зарахована на бюджетний/небюджетний рахунок;
у полі "Інформація про податкове повідомлення (рішення)" платник заповнює номер податкового повідомлення-рішення/рішення/вимоги та/або рішення щодо єдиного внеску (у разі якщо кошти сплачуються на підставі таких документів);
у полі "Додаткова інформація запису" платник заповнює інформацію щодо переказу коштів у довільній формі.
3) допускається оформлення платником, який використовує єдиний рахунок, платіжної інструкції одночасно за декількома напрямами перерахування на бюджетні/небюджетні рахунки коштів, що сплачуються на єдиний рахунок.
При цьому реквізит "Призначення платежу" платіжної інструкції заповнюється стільки разів, скільки платежів сплачується платником за платіжною інструкцією, із заповненням реквізитів відповідно до пп. 2 п. 6 розд. II Порядку N 148 за кожним таким платежем.